Dålig uppdatering =/

Ursäkta för min dåliga uppdatering de här senaste dagarna men jag har mist min kanin :'( och så har jag haft lite fullt upp också men nu ska jag skriva om det som jag borde ha skrivit om de här dagarna:onsda,torsda,freda och idag ;))
27/6 : Info om min kanin
28/6 : Info om min hamster

--> 29/6 : Mina fem bästa djur
-->30/6 : Mina fem bästa hästraser
-->1/7  : Mina tre bästa hundraser och mina tre bästa kattraser
-->2/7  : Mina fem favorit hästar och mina fem favorit katter
--> 3/7  : Mera info om mig,Roope och Piff :)


29/6:

Mina fem bästa djur är:
1.Hästar
2.Kaniner
3.Hamstrar
4.Katter
5.Hundar ;)

30/6:

Mina fem bästa hästraser är:

1.Shetlandsponnyer
2.Islandshästar
3.Welsh ponnyer
4.Tinkerhästar
5.Miniatyrhästar :))

1/7:

Mina tre bästa hundraser är:

1.Golden Retriver
2.Collie hundar
3.Finska lapphundar ;))

Och mina tre bästa kattraser är:

1.Norska skogkatter
2.Angora katter
3.Bondkatter som är vita med grå fläckar ;]]

2/7:

Mina fem favorithästar är:

1.Nuusku <3
2. Teini <3
3. Lilla-G <3 = Emil <3
4. Hilma <3
5. Findus <3

Och mina fem favoritkatter är:

1.Oskar <3
2.Molle <3
3.Neko <3
4.Piku <3
5.Jami <3




Där var det och imorgon kommer: --> 3/7  : Mera info om mig,Roope och Piff :)

Nu kan jag ta och berätta om min riddag vid stall cederblom och idag då jag var hästskötare på en shettisutställning ;)))  :

Riddagen:

Först delade de ut hästarna till första ridlektionen och då skulle jag få rida Hilma.Så vi hämtade hästarna i hagen med ridlärarna och sen borstade vi och sadlade hästarna.På första lektionen galopperade vi en och en två gånger på en långsidan och sen hade vi några balansuppgifter eller vad man nu ska kalla det ;) Vi sku släppa stigbyglarna men hålla koll på tyglarna ändå.Fösta skulle vi väl sträcka upp händerna i luften och sen skulle vi sträcka ut dem  åt sidan och lyfta knäna.
Sen skulle vi först ta i hästens öra,sen i vår egen fot och sen i svansen.
Efter jag hade ridit och tre andra så red fyra andra flickor och då städade vi en hage. Och efter vi alla hade ridit första lektionen skulle vi sadla av hästarna och borsta dem innan vi for in och äta.
Efter vi hade ätit skulle vi merätt ha farit och se på fölen men istället målade vi lite innan grupp 2 red och då for grupp 1 och se på fölen :)
Sen när jag skulle rida så fick jag rida Teini så hon var osadlad så jag fick borsta henne och sadla henne innan lektionen.
På lektionen galopperade vi två gånger en och en och sen skulle vi hoppa en och en men före det for vi bara bommar. När det bara var ett hinder och två bommar några meter längre fram så for Teini i trav men när det sen var två hinder hoppade jag i galopp :))

Sen åt vi mellanmål innan vi borstade hästarna och sen var vi väl klara :))


Tvättning av hästar och åska är inte så kul ändå:

Efter riddagen var jag hemma ca 2timmar eller en och en halv innan jag for till stallet för vi skulle tvätta hästarna före utställningen som var idag ;)
När vi hade tvättat färdigt Findus och vi höll på att tvätta Ada så började det att regna lite men sen när vi skulle sätta på Ada täcket började det ösregna och sen ösregna det och åskade och blixtrade och dundrade när vi tvättade Nuusku.Men som tur slapp jag sen kl.21:55 hem med bil ;)

Shettisutställningen:

Först for jag till stallet kl.8:20 och då borstade vi ponnyerna och sen lastade vi in sakerna vi skulle ha med och hästarna och sen åkte vi iväg.
Sen när vi kom fram så lastade vi ur ponnyerna och lät dem äta gräs och så borstade vi Findus lite mera. Sen så vann Findus klassen han var med i! :D
Ada vann också klassen hon var med i men Nuusku kom väl tvåa ;)
På slutet skulle Ada och Findus vara med i Best In Show och då fick jag visa upp Ada för det ville jag också ;))
Det var roligt men där kom det inga pris men fem rosetter fick Lotta: Findus fick två,Ada två och Nuusku en ;]]
Sen när vi kom tillbaka lastade vi ur hästarna och förde dem i hagen och gav dem vatten och så lastade vi ur sakerna och sen for jag hem och det gjorde Tesa och Bella också.



Och imorgon ska jag igen dit för vi hade ingen ponnyklubb i torsdags för vi ska ha hästfilmkväll och knytkalas imorgon ;DD
Ska bli kul!!!


Men ska gå nu så Kram och hejdå ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0